SHELTER - DE LAATSTE VOORSTELLING
ALBA
EDUCATIE
AUDITIES
ARCHIEF
CONTACT
HOME

spel
Amir Vehidi
Gerty Van de Perre
Jeroen Komaromi
Katinka Neumann
Loulou  Hameleers
Mihaili Cathalina
Roger Nievaart
Roxy van Koningsbruggen
Rozemarijn van der West
Sacha Harland
Alexander ter Braak

dramaturgie
Ninke Overbeek

mime
ves

house compositie
Sacha Harland

lichtontwerp
Jan Harm Wagner

techniek
Willie Caspers & Robbert van Rijswijk

model
Annelinde Bruys

grafische vormgeving
Studio Vruchtvlees

muzikale leiding

Mees

artistieke leiding

Marcel Roijaards

zakelijke leiding

Daphne van Iperen

eindregie
Marcel Roijaards

productie en educatie

Sascha van Veen

marketingcommunicatie & office

Nedra Kenzari

FOTO'S WALLSTREET BOULEVARD

DANK VOOR WALLSTREET BOULEVARD

Super indringend-mooi-verstorend-hels-verschrikkelijk-sterk was het!
Zelden zo'n gebalde vuist gevoeld. Aiaia wat een kabaal, en wat is die muziek goed gemaakt, maar verschrikkelijk dat er nooit een climax komt, dat voortdurend uitgestelde hoogtepunt, dat afzien van bevrediging, dat zo anti-jaren-'70 is, want helemaal het andere uiterste.

Door merg en been die Nina Hagen karma-kreet-tekst over lotsverbondenheid voor die muur van dozen (wie ze achter die muur probeert te bereiken weet je niet, maar het kan iedereen zijn, of niemand, en beide mogelijkheden maken het hartverscheurend, want die muur is onoverkomelijk). En wat zingen ze allemaal goed.

En dan die kus, wat een prachtig beeld steeds, en ook hoe ze dat deden, met elkaar en los van elkaar tegelijk, hoe ze erbij keken of niet keken, en bewogen-dansten: heel erg mooi en angstaanjagend ook zo'n beeld van heftige intimiteit waarbij het toch niet zeker is of ze elkaar wel echt tegenkomen.

Die beurs-meneer was om meerdere redenen herkenbaar, echt geweldig hoe zijn taal compleet gestoorde wartaal lijkt, maar het niet is: hij zegt echt dingen die door bepaalde mensen begrepen kunnen worden, maar het is orakeltaal, het maakt ook niet uit of je het begrijpt of niet, alleen al het fenomeen dat daar iemand iets staat te vertellen waar geen touw aan vast te knopen is, maar je meeneemt omdat hij zelf overal touwen aan vastknoopt (al weet je de helft van zijn woorden niet waaraan, en voor je het weet staat er weer een rij dozen klaar).



Tenslotte krijgen de personages zelf een varkensmasker op, klaar om zelf geconsumeerd te worden, en ze blijven lachen, omdat het moet, maar van wie eigenlijk? Dat is de grote vraag die uit deze voorstelling oprijst: Van wie moet alles eigenlijk? Wie zegt jou eigenlijk wat je wilt, wat je moet geloven, wat je leuk moet vinden?

Taco Sorgdrager

BEDANKT TACO, DANK JE ALBA GAST, DANK JULLIE WEL SPELERS EN MAKERS. TOT SNEL BIJ BEAR V SHARK!


WALLSTREET BOULEVARD

Het Westen wankelt, maar we vallen niet.
Diep in het rood springen we juichend omhoog.
Waarom zuchten onder de last die we dragen?
Nu we bijna ten onder gaan, is het de hoogste tijd voor een zinderend feest,
een hilarische dans en een fantastisch galmend oorlogslied.



WAAR EN WANNEER
ALBA Loods, Laan van Poot 97, Den Haag

wo 25 & do 26 januari om 20.30 uur - try outs
vrij 27 januari om 20.30 uur -
za 28 januari om 20.30 uur - avondvoorstelling
do 2 t/m za 4 februari &  do 9 t/m za 11 februari om 20.30 uur - avondvoorstelling
zo 5 & 12 februari om 15.00 uur -  matinee

MET DANK AAN
Fonds voor Cultuurparticipatie, De Gemeente Den Haag, Thomas Steiner, Arjo Klamer, Dan leFay, Cute But Wrong, Bungy Jump Center Scheveningen, de Imkersvereniging Den Haag en de Anarchistische Groep Amsterdam.

 

Disclaimer

ECDsign